Sveriges bästa cykelforum
Du är inte inloggad.
Hej!
Nu är det snart dags för vår tur upp till Kiruna och kom på i dag att det kanske finns snälla, vänliga själar längs vägen som kanske kan erbjuda oss fyra, trötta tokar sovplats och/eller en dusch någon dag? ![]()
Man kan alltid fråga, eller hur? ![]()
Rutten ser ut som så här:
Dag 1: Söderhamn - Ljusdal, 95km
Dag 2: Ljusdal - Ånge, 115km
Dag 3: Ånge - Ragunda, 105km
Dag 4: Ragunda - Ramsele, 90km
Dag 5: Ramsele - Dorotea, 95km
Dag 6: Dorotea - Skarvsjöby, 108km
Dag 7: Skarvsjöby - Bure, 102km
Dag 8: Bure - Moskosel, 109km
Dag 9: Moskosel - Jokkmokk, 115km
Dag 10: Jokkmokk - Malmberger/Gällivare, 100km
Dag 11: Malmberget/Gällivare - Kiruna, 125km
Vill du läsa mer om oss finns kan du kika in på vår cykelblogg: http://cykel.sundberg.it/
/Anneli Söderlund
Camping finns i Moskosel, stugor och tältplats.
Finns en Kiosk i Moskosel med det nödvändigaste, och ett fik uppe vid järnvägen (rallarmuseet).
Det finns en tältfabrik värd att besöka, gör tältkåtor.
Campingen ligger en liten bit norr om Moskosel, bara läge vid sjön, fin badplats.
Campingen serverar mat, inte oviktigt för långtramparen.
OK. Jag såg er i Norrbottenskuriren!
Jag var förbi Campingen i Moskosel, det regnade då, såg ett cykelgäng från Frankrike, de såg ganska slut ut, inte undra på...
---Vi var också på Landströms i Kiruna i fredags, så liten välden kan va...
trevlig å störigt ställe. Mommas är inte fel heller.
Hur känns det nu? Ömmande kroppsdelar? Missöden? Antar ni haft bra väder, medvind, varmt.
Haha sedärja! Världen är bra liten.Vi fick följetong på radion också. Vi förstår ingenting av medias intresse, kanske var för att vi gjorde utan direkt träning och inställningen "en kul grej"
Vi har haft alla väder förutom snö. En del regn, men ändå mest uppehåll faktiskt. Sista milen från Svappavaara regnade det småspik och blåste styv bris mellan 8-10m/s med 7-8grader varmt, inte det roligaste vädret att trampa i (allra minst när det går lite uppför dessutom) - lyckligtvis var det våra sista mil på resan och härdade ut!
Inga direkt ömmande kroppsdelar på oss förutom att jag har haft en del värk i mitt högerknä, men det ordnade jag med tigerbalsam, voltarengel samt knäskydd. Känns skumt att kroppen känns så pass fräsch ändå. Vi klarade oss utan några missöden också, om man inte kan kalla"genväg" genom ett berg (uppför i tre mil) på dålig grusväg ett missöde, hehe. Vi blev lurade av lokalbefolkning - något vi lärt oss att aldrig mer lite på vad gäller genvägar på cykel ![]()
Nästa cykelresa är redan i planeringsfasen! Jag ser cykel som ett intresse med helt andra ögon.
Hej Anneli!
Har ni planerat vart ni ska cykla nästa cykelresa?
När var ni på Landströms. var satt ni?
OK, ni är inte avskräckta, det känner jag igen, mina långturer har hellre gjort mig intresserad av att trampa längre turer, konstigt nog, men jag tror det är som fjällvandring, det blir en skön grejj.
Har ni bilder som går att få hit på cykelforum?
Långtramparen, absolut! Vi ser åt England att cykla i. Först med båt till Edinburgh och sen cykla östkusten till Brighton som slutmål. Det är ca 80mil bara
Vi har också tänkt kortare dagsetapper denna trip så att vi kan ta del av alla pubar längs vägen nä, skämt och sido - ( med en viss mån av allvar
Denna trip som vi gjorde nu cyklade vi i snitt 10mil om dagen och för ovana cyklister som oss så fick vi effektiv på sadel varje dag på knappt 6h om dagen och vi tycker inte att vi hann göra så mycket sightseeing som vi ville så vi tänker kanske 5-6mil om dagen i England och två veckors semester.
tomasojohansson, Nu ska vi se, vi satt på andra bordet (om jag inte minns fel) som stod direkt efter ingången på vänster sida. Tre grabbar och en tjej
Nej, inte alls avskräckt, jag är mest lite bitter på mig själv som aldrig gjort något liknande förut, varför jag inte använt mig av cykel som färdmedel mer. Nåväl alla är vi nybörjare och måste börja någonstans. Bilder finns (dom allra flesta på bloggen) , vad för bilder tänker du på? Ska jag i sådana fall posta dom i detta inlägg?